Co vědět před zápisem
Informace pro rodiče
Zápis do školy je velký předěl v životě dítěte a nejedná se jen o zjišťování, zdali je dítě dostatečně připravené a zralé na školní docházku. Rodiče získají zpětnou vazbu a doporučení, jak mají s dítětem dál pracovat, než skutečně nastoupí do školy. Během zápisu rodič vyplní zápisní lístek a dotazník.
Nejčastější dotazy:
· Znalost základních pojmů –barvy, čísla (manipulace v oboru 1-5), dny v týdnu, rodina
· Orientace v prostoru
· Dodržování zákl. hygienických pravidel
· Samostatnost při oblékání a obouvání
· Znalost a dodržování zásad slušného chování
· Sociální zralost
· Úroveň jemné motoriky a grafomotoriky, správné držení tužky, nůžek
· Úroveň řeči - přiměřená výslovnost hlásek, srozumitelnost, komunikace ve větách a souvětích
· Soustředěnost na zadaný úkol
· Zpěv a recitace
· Stolování
· Zdravotní stav a případná omezení
Žádné dítě se nevyvíjí stejně rychle a není snadné rozhodnout o připravenosti dítěte během krátkého setkání u zápisu, ale obecným předpokladem pro pozitivní vstup do 1. ročníku základní školy jsou dvě základní kritéria:
1. Školní zralost, v níž se jedná o biologické zrání a dosažení zralosti centrální nervové soustavy. Toto zrání závisí na věku dítěte, ale také na jeho individuálních vlastnostech. Při posuzování školní zralosti dítěte sledujeme čtyři hlavní oblasti.
-Tělesnou schránku dítěte, tedy jeho tělesnou zdatnost, dobrý zdravotní stav, ale také rozvoj hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky.
-Duševní vyspělost předpokládá dostatečnou vyzrálost CNS přiměřenou úroveň zrakového a sluchového vnímání, pozornosti, paměti, celkový rozvoj řeči (plynulost řeči, dostatečná slovní zásoba) a komunikace.
-Emoční zralost s sebou přináší dosažení určité citové stability, přiměřené odolnosti vůči zátěži, ale také schopnost přijímat nové poznatky, schopnost vyrovnat se s pocitem strachu z neznámého.
-Sociální zralostí dítě dokazuje svoji schopnost být delší dobu bez matky, přijmout autoritu a schopnost přijmout roli žáka a spolužáka.
2. Školní připravenost, která závisí na působení rodinného a dalšího sociálního prostředí dítěte,také na předškolním zařízení, které dítě navštěvuje. Připravenost můžeme rozlišovat na vnější a vnitřní.
-Vnější se může projevovat zájmem dítěte o prostředí školy a vyučování (nábytek, výzdoba třídy, činnosti ve škole...) nebo dítě považuje výuku za hru a úkoly nepovažují za povinné.
-Vnitřní znamená způsobilost dítěte ke školní docházce a odpovídá duševní, emoční a sociální zralosti. Školní připravenost v sobě zahrnuje chápání hodnoty a významu školního vzdělávání, dosažení socializační úrovně dítěte a také ztotožnění se a přijetí základních norem hodnot a chování.
Přejeme Vám i Vašim dětem, abyste byli s pobytem v naší škole spokojeni a těšíme se na spolupráci s Vámi. Vaše škola
Škola
Kalendář
Rychlý kontakt
Základní škola Slatina
okres Kladno
Slatina č.p. 124
273 26 Olovnice
Ředitelka školy:
Mgr. Martina Kvasničková
312 583 301
kvasnickova@zs-slatina.cz
Časový harmonogram
1. hodina 08:10 - 08:55
2. hodina 09:05 - 09:50
3. hodina 10:10 - 10:55
4. hodina 11:05 - 11:50
5. hodina 12:00 - 12:45
6. hodina 12:50 - 13:30
7. hodina 13:35 - 14:20